Din 1956 nu a mai fost atât de slăbită piața auto: țara care confirmă dezastrul din 2021
Lipsa globală de cipuri semiconductoare continuă să afecteze producția de autovehicule din Marea Britanie.
O altă scădere a numărului de mașini construite în Marea Britanie a fost descrisă de industrie drept „extrem de îngrijorătoare”. Producția a scăzut cu 41% față de aceeași lună cu un an în urmă, cu 64.729 de mașini părăsind fabricile.
Societatea Producătorilor și Comercianților de Automobile sau SMMT a declarat că a fost a patra lună consecutivă de declin și cea mai slabă octombrie din 1956, deoarece firmele se confruntau cu deficitul global de semiconductori, care a dus la opriri ale producției.
Fabricarea celor mai recente vehicule electrice cu baterie, hibrid plug-in și hibrid a reprezentat 30% din toate mașinile produse.
Producția de BEV a crescut cu 17,5%, până la 8.454 de unități, ceea ce înseamnă că până în acest an, producătorii de automobile din Marea Britanie au produs peste 50.000 de vehicule cu emisii zero, depășind totalul construit în tot 2019 pre-pandemie.
Industria este aproape de colaps
Producția pentru piețele interne și de peste mări a scăzut cu 37%, respectiv 42%.
Livrările către UE au scăzut cu aproape o treime luna trecută, în timp ce cele către Japonia au scăzut cu 57% și cu 67% către SUA.
SMMT a spus că cele mai recente prognoze estimează că producția de mașini și vehicule utilitare ușoare din Marea Britanie va fi sub un milion pentru al doilea an consecutiv, dar se va reveni apoi la peste un milion în 2022, cu potențialul de a ajunge la 1,2 milioane în 2024.
Mike Hawes, directorul executiv al SMMT, a declarat că „aceste cifre sunt extrem de îngrijorătoare și arată cât de grav afectează penuria globală de semiconductori pe producătorii de mașini din Marea Britanie și furnizorii acestora. Sectorul auto din Marea Britanie este rezistent, dar cu Covid renașterea pe unele dintre cele mai mari piețe ale noastre și lanțurile globale de aprovizionare întinse și chiar rupte, provocările imediate în menținerea operațională a industriei sunt imense. Guvernul poate ajuta industria cu măsuri de creștere a competitivității, în conformitate cu rivalii la nivel mondial, în special în abordarea costurilor ridicate ale energiei, sprijinirea angajării forței de muncă și a formării și ajutând întreprinderile al căror flux de numerar este sub presiunea acestor cifre de producție istorice slabe.”